Skal du sende påske e-mail kampagner til dine potentielle og eksisterende kunder? Her får du et par tips til optimering af din e-mail kampagne.

Dine potentielle og eksisterende kunder ser frem til påskeferie og afslapning. Det er også her mange mennesker bruger meget tid foran deres telefonskærm, hvor du kan fange deres interesse med spændende påske- eller forårs e-mail kampagner. Selvom dit brand ikke er i en naturlig pasform med påske, bør du måske overveje det alligevel.

 

Sæt et mål for din e-mail kampagne

Ingen e-mail kampagne uden mål. Dette skal være dit første skridt, uanset om du tester en påske e-mail kampagne eller ønsker at forbedre dine tidligere kampagner. Dine mål kunne eksempelvis være én af de følgende:

  • Forøg trafik til din webshop eller website
  • Genaktivering af passive kunder/abonnenter
  • Test en ny salgsfremmende taktik
  • Budskab der skaber værdi

 

Ikke-salgsfremmende budskab

Du er måske ikke en webshop, hvor dine digitale hylder er fyldt med produkter, klar til salg. Derfor bør du måske fokusér på dit budskab, der kan skabe værdi overfor dine potentielle eller eksisterende kunder. Branding og emotionel kommunikation hører lige så meget til i en mail. Ved at kombinere kommunikationen med rette segmentering og enkeltes brugeroplevelse, kan du for alvor flytte dit salg og hermed også din brand performance.

 

Send din mail mere end én gang

Sandsynligheden for at du har masser konkurrence i indbakken er ret stor. Mange virksomheder begynder at sende deres e-mails i god tid før ferien, selvom den mest populær dag er selve påsken. Så tænk det ind og se om du kan skabe en mail workflow, der giver mening for kunden og dig.

Husk også at kigge efter åbninger, klik og konverteringer for at se, hvor godt din e-mail klarer sig. Kig også efter ordrestørrelse, nye versus almindelige købere, gennemse sessioner, der er knyttet til e-mailen og andre relevante parametre.

Det er også en fordel at vende tilbage til dataen, for at se om den har nogen lange haleeffekter. En af e-mails store fordele er, at nogen kan finde din besked dage eller endda uger efter, du har sendt den, og derefter klikke på den.

Se også hvordan vi hjalp Induce med deres online kampagne.

 

Undgå påskeklichéer i emnelinjer

Nej du er ikke den eneste der kommer med et forsøg på klog påskeordspil! Alt efter hvem din målgruppe er, må du vurdere om du skal lave æg-jokes. De er sjove de første par gange, du hører dem, men når alle andre gør det, mister ordspillet sit slag.

Uanset om du går med ordspil eller påske emojis, husk at følge god praksis på emnelinjen. Emnelinjen giver dine læsere en grund til at åbne din mail. Fortæl dem, hvad der er indeni, eller giv dem et tip om dit tilbud eller værdi. ”God påske!” er en god stemning, men er også let at rulle forbi…

 

Sammenlign dine resultater med en typisk kampagne

Kig efter åbninger, klik og konverteringer for at se, hvor godt din påske-e-mail klarede sig. Se efter ordrestørrelse, nye versus almindelige købere, gennemse sessioner, der er knyttet til e-mailen og andre relevante parameter.

Har du brug for hjælp til din e-mail marketing? Så tager vi gerne en snak med dig om, hvordan vi kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte os her.